Tuesday, 27 October 2015 11:56

Radmila Radmilović, instruktor yoge: Kada legnete na joga prostirku, znajte da ste tačno tamo gde trebate da budete!

Written by 
Rate this item
(1 Vote)

Ovih dana u Educom centru počinju časovi hatha yoge. Iako je yoga sve popularnija kod nas, primetili smo da  još uvek ima nekih nedomica oko samog vežbanja  I zato vam sad predstavljamo Hatha yogu iz drugačije ugla uz instruktorku Radmilu Radmilović. Kako kaže Radmila, Yoga nam pomaže da smirimo um, kako bismo uspeli da čujemo glas srca. Šta čekate, poslušajte glas I krenite!

1. Za početak ko je Radmila Radmilović?

Ja  sam  instruktor hatha yoge, od  pre par meseci  živim u Novom Sadu,  u Vortexu  mnogo  duže.  Yogom sam počela da se bavim  pre 10 god. kada sam tražila odgovore na mnoga pitanja koja su me okupirala, i  kada sam krenula da osvešćujem dobar unutrašnji osećaj dok radim yogu.  Kao mala trenirala sam gimnastiku, kasnije vežbala aerobic i pilates.

Yoga je došla kao sublimacija pokreta i dobrog unutrasnjeg osećaja. U yogi se taj osećaj još više razvio i najlepše od svega je što se nikad ne zaustavlja, uvek traži dalje. Sertifikat instruktora yoge stekla sam 2010.god. diplomiravši na Međunarodnoj Akademiji  Yoge u Beogradu ( Akademija za školovanje yoga instruktora)  uz vođstvo Učitelja  prof.dr. Predraga Nikića. Odmah nakon stečene diplome počela sam da vodim časove yoge u Beogradu gde sam 2012. god. osnovala svoj Yoga Centar Matsya i u sklopu njega  pored redovnih časova yoge,vodim yogu za decu kao i časove i radionice Art Yoge Similiris , stila yoge koji je nastao kao potreba spajanja senzibiliteta yoge i umetnosti pokreta. Časove yoge vodila u Beogradu, Indjiji, Novom Sadu, Francuskoj . 

2. Otkud si se baš odlučila da se baviš jogom?

 Još kao mala trenirala sam gimnastiku i uvek mi je prijao taj fizički pokret koji traži više, na kojem se puno radi, traži mnogo ali i vraća vam sav uložen trud kroz dobar osećaj davanja i primanja.Vežbala sam  aerobic i pilates ali više radi bolje kondicije.  Pre 10 godina imala sam  ozbiljan zdravstveni problem, posle kojeg više ništa u mom životu nije ostalo isto, naročito moje telo. Tad sam počela da vežbam yogu sama, i to je bio teži način, ali moj.  Kažem tež,i jer nisam imala instruktora koji bi me vodio kroz položaje i olakšavao taj put na pravi  način.  Koristila sam  razne  knjige, literaturu, video zapise, istraživala i tražila sve što bi u tom momentu moglo da mi pomogne da pravilno vežbam, dišem, razmišljam.  Kad sam par godina kasnije počela da je vežbam u grupi i uz vođstvo instruktora stvari su izgledale potpuno drugačije. Yoga mi je mnogo pomogla  da posle svega pokrenem svoje telo,  da ga probudim i dam mu šansu da se razvija i pomera svoje granice. To isto se desilo i sa mojim umom, jer je moj mentalni sklop automatski počeo da se menja . Tad je počeo rad na sebi u svakom smislu, tad sam shvatila da nista nije nemoguće, da sve zavisi samo i isključivo od nas i od energije koju posedujemo, da smo kreatori  sopstvenog života, nikako samo posmatrači  i da se sve dešava s jako dobrim razlogom i za veće dobro. Yoga me je vratila u život, zato joj sve ove godine dajem taj isti život i posvećujem joj se potpuno predano i sa lepim i uzbudljivim osećajem. Yoga je moja ljubav na prvi doživljaj.

3. Zašto baš Hatha joga i možeš da nam objasniš  zašto je bolje da radimo Hatah jogu od ostalih vrsta joga?

Kao i sve u životu, sve je stvar izbora. Moj izbor je bio hatha yoga jer je prilagođena savremenom čoveku, jer  mi je najprihvatljivija  i mom senzibilitetu bliska. Hatha yoga uključuje vežbanje yoga asana, vežbe pranajame (tehnike disanja), tehnike opuštanja (Yoga Nidra) , meditaciju. Čas je koncipiran kao jedan energetski tok u trajanju od sat i po vremena, gde polaznik osvešuje svaki svoj pokret, disanje koje je izuzetno bitno i tehnike opuštanja. Polaznik je u tih sat i po vremena upućen na sebe, na svoje telo, svoje misli , disanje , kao i na kontrolisanje sopstvene energije. Pokreti se izvode isključivo u granicama prijatnosti, bez preteranog napora, bez neprijatnog osećaja  ili bola. Yoga je proces u kojem nije potrebno savršenstvo. To je kao i život, nije savrsen. Savršenstvu smo najbliži onda kada naučimo da osluškujemo svoje telo, kada ga upoznamo i prihvatimo svaki dah i otkucaj srca.Najlepše  od svega je što se nista ne mora, yoga nije takmičarska veština , a opet vezbajući yogu dolazite do jednog sjajnog momenta kad vas sopstveno telo iznenadi . Svedok sam i dan danas tom dobrom  osećaju pomeranja sopstvenih telesnih i umnih granica.  I sama sam probala više razlicitih yoga, stilova yoge, različitih instruktora i učitelja , drugačije koncipiranih  časova, i smatram da je to  dobro za onoga ko u različitostima lakše dolazi do jedne odluke. Ima i  onih koji se odmah odluče za yogu koju ce vežbati.U suštini sam za to da svako ko se odluči da radi yogu, pronađe onu koja mu je najbliža i sa kojom najbolje može da se uskladi. Prvi korak u tome je početi. 

4. Postoji veliki broj vrsta joga, kako da znamo da smo baš izabrali dobru jogu za sebe?

Kao sto sam i rekla, dobra yoga za nas je ona koja nam prija, sa kojom možemo da se uskladimo i koju energetski doživljavamo.  Ona koja je bliska našem senzibilitetu i koja  uspeva da nas izbalansira sa drugim segmentima  života . Jednom rečju, ona koja nam daje osećaj da smo živi i da smo dobri takvi kakvi jesmo. Uloga  instruktora  je tu takođe bitna, neka vrsta  provajdera , neko ko vam približava yogu, upoznaje vas sa istom onoliko koliko sebi dozvolite, neko ko vam na jedan poseban način pomaže da zaronite u dubine duše, i da otkrijete neotkriveno.  

5. Kako izgleda jedan tvoj trening?

Čas  yoge koncipiran je kao jedan energetski tok u trajanju od sat i po vremena. Radimo yoga položaje, zagrevamo telo, pokrecemo energiju, ulazimo u polozaje, osvescujemo sopstveni osecaj prijatnosti, vežbamo disanje, uskladjujemo sa pokretom. Nakon toga radimo svesno opustanje čitavog tela . Ceo čas prati divna muzika i prijatna atmosfera. Moj profesionalni cilj kao yoga instruktora  je da kreiram lepo i prijatno okruženje za polaznike i da iskuse prednosti praktikovanja yoge. Sa jakim akcentom na ličnom razvoju i harmonizaciji mentalnih i fizičkih sposobnosti, kao i intelktualnih i emotivnih stanja. Rad na kontrolisanju energije i doprinos ličnom zdravlju.

6. Joga je tvoj posao ili način života?

Yoga je postala moj način života onog momenta kad sam počela da je praktikujem i uvek će to ostati. Kako godinama unazad vodim časove, upoznajem veliki broj ljudi , polaznika koji su u velikom broju prošli moje časove i kroz prostore u kojima smo vežbali zajedno,tako je vremenom na neki način yoga  postala i  posao koji volim.  Iskreno se nadam, verujem i živim ideju da yoga i ceo koncept  rada na sebi  jednog dana postane sve čime ću se baviti. Jedan od dobrih načina ostati dosledan sebi, onome sto volis, a pritom svoje znanje , iskustvo, rad i  trud  podeliti s ljudima koji to žele prihvatiti i uvrstiti u svoj život.

7. Kada krenemo da radimo svakadnevno jogu, šta nam se menja u životu ?

U momentu kad polaznik pocinje da vežba yogu, doživljava je na onom početnom  fizičkom nivou.  Razmišlja o tome šta može, šta ne, šta mu je lako i šta mu prija. I to je tako prirodno. Svako telo je drugačije, i brzina kojom će neko telo doći do određenog položaja  je  individualna stvar. Poenta je vežbati. Sa svakim časom doprinosimo našem telu, vitalnosti, fleksibilnosti. Ali kao i u svemu, potreban je rad i potrebno je vreme .  U današnjem vremenu svi očekuju instant promene, a potrebno je prvo upoznati svoje telo, uskladiti ga sa svojim mislima, dozvoliti mu više, dati mu više, ali i zaustaviti se kad je vreme za to.  Kontrola je nešto sto učimo na časovima. Hocu da kažem , da sve instrukcije koje dajem polaznicima u toku časa a koje su vezane za položaje tela, su instrukcije koje i kada sa istog izađu mogu  vrlo lako primeniti I u životu. Toliko jednostavnosti na jednom mestu. Praktikovanje yoge nam omogućuje da se dublje povežemo sa samim sobom. Ona nam pomaže da smirimo um, kako bismo uspeli da čujemo glas srca. Za neke, prvi kontakt sa joga podlogom počinje tako što traže čvršće mišiće, zategnutije telo, tanji struk, ili samo prijatno opuštanje nakon napornog i stresnog radnog dana. Međutim, svi oni vrlo brzo shvate, da ono što je nekada bio samo kontakt sa podlogom, prerasta u kontakt sa vlastitim srcem i dušom. Jednom kada se posvetimo joga praksi, mi otvaramo put ka našim sećanjima, nadama, radostima, ljubavi, ali i teskobama kojih nismo ni bili svesni da postoje u nama. I tada nastupa čarolija.

8. Brz život donosi puno stresa, jurnjavu za egzistenciju, nedostatak slobodnog vremena...kako joga može da nam pomogne da se nosimo sa svim ovim?

Utoliko što shvatimo da je u životu sve balans i ravnoteža. Jing-jang. Uspostavljanje ravnoteže u životu svakog od nas je velik  zadatak. U yogi vrlo brzo naučite kontrolu, tačnije  svoju neku meru koja vam odgovara, prija. Kad to savladate u yogi, savladaćete i u životu. Nema nemogućeg, nema opravdanja, nema izgovora,nema ograničenja, ništa nije nametnuto…sve je stvar izbora.

9. Da li je danas joga potreba ili trend?

Moj odgovor na ovo pitanje je potreba. Ako nešto shvatite kao potrebu, to ćete i raditi onoliko koliko vam je potrebno i koliko vam prija. Svedok sam da  što više radim i vežbam yogu, sve  je više trebam. Kad to osvestite, onda je yoga vaša potreba. Nemam ništa protiv ni ako neko yogu doživljava kao trend, sve dok je radi. Ali trendovi se menjaju i prolazni su. Yoga se živi. 

10. Šta je za tebe sreća?

Sreća je posebno stanje uma. Sreća je izbor. Srećan čovek je onaj koji je usklađen sa svojim emocijama, svojim delima i mislima. Sreća je odluka koju sami donosimo.

11. Poruka za naše čitaoce koji se još razmišljaju da upišu časove joge?

Joga čas doživite kao mesto za igru, mesto gde nestaje ego, gde smo svi jedno, svi smo isti, jedinstveni i neponovljivi. Na joga času prihvatamo prvo sebe a onda i druge onakvima kakvi jesu i trudimo se da osetimo pravu istinsku ljubav prema svakom biću. Asane jačaju telo, ali jačaju i srce i um, pa tako postajemo jaki i uspevamo da se izborimo sa svim izazovima koje život postavi pred nas. Možete pohađati časove joge čak iako niste razgibani, ili ne možete da uradite sve poze. Asane doživite kao izazov, ali ne samo izazov svom telu, već i vašim reakcijama, zadovoljstvima, veri, saosećanju i vašoj moći da se usredsredite. Posvetite se maksimalno joga času, bez obzira koliko vam se čini da možete malo da uradite.Ne dozolite da vas ono sto ne možete, zaustavi da radite ono sto možete. Kada legnete na joga prostirku, znajte da ste tačno tamo gde trebate da budete. Radite nešto za sebe i vaše telo će vam to višestruko uzvratiti. Samo počnite. Radite jogu.Širite ljubav, sijajte i budite najbolja verzija sebe!

Read 1352 times Last modified on Tuesday, 27 October 2015 12:32

Leave a comment

Unesite Vaš komentar ovde ...